שאלות בשיווק ומיתוג ערים
שאלה 1: תהליך המיתוג של העיר מורכב. כיצד מומלץ לבצע אותו?
א. יש להתייחס לעיר כמוצר מסחרי רגיל עד כמה שניתןב. ערים צריכות לגבש מדיניות מיתוג שתשרת קודם כל את הפוליטיקאים בדרג ארצי כי שם נמצא הכסף
ג. החוקרים ממליצים שעיר תעבור תהליך של מיתוג דרך קידום נפרד של מגוון מרכיבה
ד. מכיוון שלא ניתן לקדם ערים יש לקדם את האזורים בהם ערים נכללות
שאלה 2: הצורך בRE-GENTRIFICATION מבטא רעיון המדגיש את?
א. העיר חייבת לשנות את הסטדרט המחייה שלה בהתאם לאופנות של עשירים.ב. מקומות חזקים שנחלשו יקלטו אוכלוסייה חלשה יותר, מחזור החיים של העיר ובעיקר של מרכז העיר
ג. פיתוח בר קיימא נכשל מכיוון שהצלחתו תלויה בעשירים בלבד
ד. עניים תמיד יכולים לעזוב את העיר ולחזור אליה
שאלה 5: האם מקבלי החלטות בשלטון המרכזי עשויים להוות קהל יעד לשיווק מקומי?
א. השלטון המרכזי צריך להיות מיודע בלבד מכיוון שכל הרשויות כפופות לשר הפניםב. כן, העלאת מודעות בקרבם עשויה להניב תקציבים
ג. כן, מכיוון שהשלטון המקומי לא רוצה שיתקעו לו מקלות בגלגלים
ד. כן, במטרה שהשלטון המרכזי יקח על עצמו את השיווק
שאלה 6: ראש המועצה המקומית "ראש ההר" פרסם באתר האינטרנט של המועצה שלושה מותגים (סלוגנים) חדשים לעיר: "עיר העתיד", "עיר הספורט, ו-"עיר האפשרויות הבלתי מוגבלות". לאורך זמן הוא גילה שאף מותג לא זוהה באופן ברור עם המועצה. מדוע ?
א. התושבים הקיימים לא הזדהו עם המותגים השוניםב. אף אחד מהמותגים אינו ייחודי או יצירתי
ג. כל הסיבות עשויות להיות נכונות
ד. ריבוי מסרים גרם לבלבול בקרב הלקוחות
שאלה 35: ראש העיר "היי דרומה" מעוניין ליצור דימוי יוקרתי לעיר. הבעייה היא שאחוז האבטלה הגבוה מהווה מכשול בדרך ליצירת דימוי שכזה. תארו את הבעייה בלשון שיווקית?
א. כל שנדרש הוא שיווק אגרסיבי מספיק על מנת שגם התושבים המקומיים יאמינו בוב. העיר סובלת מדימוי שלילי ומהיעדר יכולת לגבות את חזון המותג.
ג. תמהיל השיווק צריך להתמקד בפלח שוק חזק שלא יצטרך להתמודד עם בעיות התעסוקה בישוב
ד. ראש העיר מעוניין ליצור למעשה מיתוג שלילי לישוב על מנת שהשלטון המרכזי ישים לב לבעיות היישוב
שאלה 37: במסע הפרסום של העיר גלזגו ישנו שילוב בין שני דימויים שונים. מה הייתה המטרה בשילובם?
א. שימוש בתחבורה ציבורית על מנת להצביע על קדמה והתחדשותב. מוטיבים צעירים בגווני אפור. שימור האווירה של העיר בדגש על החזון
ג. שימוש בגווני אפור וצעירים על מנת לגייסם לעבודה במכרות
ד. שימוש הן בגברים והן בנשים בגווני אפור על מנת להדגיש את הרלוונטיות של שני המינים לתעשייה
שאלה 38: דימוי הוא מושג בסיסי אבל מאוד רלוונטי לתחום המיתוג והשיווק של המקום, מדוע?
א. דימוי הוא תפיסתי וגם שיווק המותג עוסק בתפיסות ואמונותב. דימוי המותג הוא החלק האחרון והחשוב ביותר בתהליך המיתוג
ג. דימוי הוא התוצאה של תמהיל השיווק
ד. המושג דימוי הוא מתחום הפסיכולוגיה ושיווק הוא מתחום התקשורת לכן אין בינהם משותף
שאלה 42: ידוע שהמותג איננו רק מזהה מוצר אלא גם מעצב זהות של צרכנים. האם הדבר רלוונטי גם בשיווק ערים?
א. כן, אבל רק אם יש קבלות מאחורי המותג הזוהר וכן, הייתי רוצה לגור ביישוב יוקרתי ולא כזה הממותג באופן שליליב. בהחלט לא, עיר איננה מוצר רגיל היכול לעצב זהות כמו ג'ינס למשל
ג. כן, אבל רק אם השלטון המרכזי תומך במהלך השיווקי
ד. בוודאי שלא, קודם כל חשובה רמת השירותים קהילתיים
שאלה 43: תל אביב יוצאת למסע מיתוג חדש. קברניטיה מקפידים להזכיר כל העת שהמהלך נובע דווקא מסיפוק מהמצב ורצון להרחיב את מגוון הלקוחות של העיר ולא כתוצאה מבעייתיות או תחרות עם ערים בסביבה. מדוע קברניטי העיר הרגישו צורך להסביר את עצמם באופן זה?
א. בעצם ההכרזה הם גורמים למתחרות פוטנציאליות לחשוב פעמיים אם להכנס לתחרות עם ת"אב. חשש שלקוחות יחשבו שהעיר יוצאת לתהליך שיווק בגלל קיומן של מתחרות טובות יותר בתחום השירותים העירוניים
ג. הכרזה שולית וחסרת חשיבות לתלהיכי שיווק ומיתוג
ד. שמועות על מאבקים בין כוחות שונים בעיר קיבלו ביטוי בתחום רגיש ביותר
שאלה 44: מהו הקשר בין מהלכי שיווק ומיתוג מקומיים למהלכים פוליטיים?
א. מהלך שיווקי יוצר למעשה מצע פוליטי לפיתוח המקום, תהליכי מיתוג קצרי טווח מתרחשים גם על מנת לזכות בנקודות זכות פוליטיותב. משווקים מקצועיים יזכו בדרך כלל במושב במועצה אם תהליך השיווק יצליח
ג. העיתונות המקומית מנסה לקשור בין הדברים על מנת לקבל חלק מתקציבי הפרסום אבל אין מאחורי זה דבר
ד. אין קשר, תהליך שיווק מנוהל על ידי בעלי מקצוע
שאלה 46: ראש המועצה המקומית "ראש ההר" פרסם באתר האינטרנט של המועצה שלושה מותגים (סלוגנים) חדשים לעיר: "עיר העתיד", "עיר הספורט, ו-"עיר האפשרויות הבלתי מוגבלות". לאורך זמן הוא גילה שאף מותג לא זוהה באופן ברור עם המועצה. מדוע?
א. התושבים הקיימים לא הזדהו עם המותגים השונים או שאף אחד מהמותגים אינו ייחודי או יצירתיב. אין התאמה בין המציאות בשטח לבין המותגים השונים
ג. כל הסיבות עשויות להיות נכונות
ד. ריבוי מסרים גרם לבלבול בקרב הלקוחות
שאלה 47: מהו הפרדוקס של שיווק העיר והמקום?
א. תהליכי מיתוג קצרים ושטחיים נוטים להשיג דווקא תוצאות מרשימותב. ערים קטנות עשויות להחשף לתחרות דווקא מערים גדולות
ג. עצם ההכרזה על יציאה לתהליך שיווק מיתוג מרמזת על בעיה בדימוי הקיים
ד. ככל שהמרחק בין הערים גדול יותר כך ההשקעה בתהליך המיתוג מצטמצמת
שאלה 49: איזה מהפעילויות הבאות יתרום לחיזוק הקהילה במסגרת תהליך השיווק העירוני?
א. שיקום תשתיות ושיפור שירותים וגיוס משאבים לאומיים בעיקר לצורך הרחבת מעגל התעסוקה בעירב. קיום תהליכי שיתוף של תושבים בתהליכי קבלת החלטות ממשלים
ג. כל הצרכים הללו תורמות לחיזוק הקהילה
ד. בניית מתקני פנאי ופיתוח פארקים שימשכו גם אוכלוסייה חדשה
שאלה 51: באיזה אופן קשור התהליך של חיזוק הקהילה לתהליכי שווק ומיתוג עירוניים?
א. הגדלת משלמי הארנונה בעתיד יועיל לקופת העיריהב. עפ"י תפיסה שיווקית יש צורך לטפח , קודם לקוחות קיימים
ג. התושבים הקיימים בעיר פחות חשובים מאלה שיבואו , לכן יש למשוך קהילות חדשות
ד. תושבים קיימים יוכלו למכור את הנכסים שלהם במחירים גבוהים יותר לאחר שהמותג יצליח
שאלה 53: מדוע שיווק המקום התפתח במאה ה-20 בצורה מואצת יותר דווקא בארה"ב ?
א. ארה"ב מנותקת מרוב המסחר העולמי ולכן חייבת להתאמץ יותרב. האופי הקפיטליסטי של המדינה חלחל גם לרשויות המקומיות
ג. סוכנויות השיווק הטובות בעולם נמצאות שם והקהל האמריקני מגיב למותגים טוב יותר מאשר הקהל האירופאי
ד. ארה"ב שמרנית יותר מאירופה
שאלה 58: הצורך ב- RE GENTRIFICATION מבטא רעיון המדגיש את?
א. לא ניתן לנתק את חזות העיר מאופי תושביהב. מחזור החיים של העיר ובעיקר של מרכז העיר ומקומות חזקים שנחלשו יקלטו אוכלוסיה חלשה יותר
ג. העיר חייבת לשנות את הסטנדרט המחייה שלה בהתאם לאופנות העשירים
ד. פיתוח בר קיימא נכשל מכיון שהצלחתו תלויה בעשירים בלבד
שאלה 65: אילו מהתופעות הבאות עיכבה ערים מלהיכנס לתחרות השיווקית כפי שהיא מאופיינת בגלגול השלישי של שיווק המקום?
א. הצורך למצוא נישות ייחודיות בעולם כללי תחרותב. התרחבות הגלובליזציה לעולם השלישי והתרחבות השווקים הכלכליים הבין לאומיים
ג. נפילת הגוש הקומוניסטי
ד. צמצום יעדי השלטון המקומי ע"י השלטון המרכזי
שאלה 67: עיר מונהגת קודם כל ע"י פוליטיקאים מה אמירה זו באה להסביר
א. מדוע קברניטי ערים צריכים לעסוק בריבוד כבישים ושתילת פרחים ולא ביוזמות כלכליות כמו מיתוגב. מדוע למנכלים קשה להעביר החלטות עסקיות כמו מיתוג בזירה שהיא פוליטית בעיקרה
ג. מדוע ערים נוטות להתרכז במיתוג מהיר ולא בניהול תהליך שיווק ארוך טווח ומקיף
ד. מדוע ערים אינן יכולות לקיים תהליך שיווק מקיף ויסודי
שאלה 79: משה לוי העדיף לקנות מרצדס ולא יונדאי בגלל המותג , איזו תופעה מודרנית מתרחשת כאן?
א. מותגים אינם מזוהים רק עם מוצרים אלא גם מעצבים זהות של צרכניםב. המסחר במוצרי צריכה הפך לתחרותי מאוד מהמאה ? 21
ג. לא מודבר בתופעה מדובר בסיבה שירותיים למדי
ד. התחזקות המותגים אירופאים והיחלשות של מותגים אסיאתיים בגלל מודעות הולכת לשוק האירופאי
שאלה 100: מדוע ניתוח SWOT מתאים לניתוח השכבות האורבניות
א. כיוון שיש צורך בניתוח כלפי חוץ העיר תוך התחשבות בהזדמנויות ואיומים מבחוץב. כיוון שיש צורך בניתוח כלפי חוץ העיר תוך התחשבות בחוזקות וחלשות
ג. כיוון שיש צורך בניתוח כלפי פנים העיר תוך התחשבות בהזדמנויות ואיומים מבחוץ
ד. כיוון שיש צורך בניתוח כלפי פנים העיר תוך התחשבות בחוזקות וחלשות
שאלה 101: מה זה Benchmark
א. הסטנדרט לפיו מודדים ומשווים אובייקטים בעלי מהות וטבע זהים, האוביקטים הם מקומות עם מאפיינים דומיםב. כלי סטטיסטי המבטא באופן יחסי את עלות של שירותים ומוצרים שונים
ג. תהליך של מציאת סיכונים הערכת עוצמתם תעדוף הטיפול בהם על פי העוצמה הגדרה ושיטת הטיפול בהם.
ד. רעיון פילוסופי המניח שהמדע אינו יכול לנבא את כל התשובות לכל השאלות
שאלה 102: מהו מדד יוקר המחיה \ עלות המחיה
א. תהליך של מציאת סיכונים הערכת עוצמתם תעדוף הטיפול בהם על פי העוצמה הגדרה ושיטת הטיפול בהם.ב. רעיון פילוסופי המניח שהמדע אינו יכול לנבא את כל התשובות לכל השאלות
ג. הסטנדרט לפיו מודדים ומשווים אובייקטים בעלי מהות וטבע זהים, האוביקטים הם מקומות עם מאפיינים דומים
ד. כלי סטטיסטי המבטא באופן יחסי את עלות של שירותים ומוצרים שונים
שאלה 103: הנחת איו הוודאות
א. הסטנדרט לפיו מודדים ומשווים אובייקטים בעלי מהות וטבע זהים, האוביקטים הם מקומות עם מאפיינים דומיםב. כלי סטטיסטי המבטא באופן יחסי את עלות של שירותים ומוצרים שונים
ג. רעיון פילוסופי המניח שהמדע אינו יכול לנבא את כל התשובות לכל השאלות
ד. תהליך של מציאת סיכונים הערכת עוצמתם תעדוף הטיפול בהם על פי העוצמה הגדרה ושיטת הטיפול בהם.
שאלה 104: מהו ניתוח אסטרטגי
א. בחינת מאפייני המקום וסביבתו והאינטרקציה בין הסביבה למקום בזמן הווה ובעתידב. כלי סטטיסטי המבטא באופן יחסי את עלות של שירותים ומוצרים שונים
ג. תהליך של מציאת סיכונים הערכת עוצמתם תעדוף הטיפול בהם על פי העוצמה הגדרה ושיטת הטיפול בהם.
ד. הסטנדרט לפיו מודדים ומשווים אובייקטים בעלי מהות וטבע זהים, האוביקטים הם מקומות עם מאפיינים דומים
שאלה 107: העיר היזמית
א. תהליך של מציאת סיכונים הערכת עוצמתם תעדוף הטיפול בהם על פי העוצמה הגדרה ושיטת הטיפול בהם.ב. סך כל תמהיל השייוק העומד בפני עיר לפני תהליך של מיתוג מיצוב ודימוי.
ג. אף תשובה לא נכונה
ד. ביטוי לשינוי בתפקידי העיר ממארחת פסיבית של תפקודים כללים לשחקנית פעילה, תחרותית ואף אגרסיבית בחיפוש אחר פעילות כללית