שאלות בשיווק ומיתוג ערים
שאלה 1: תהליך המיתוג של העיר מורכב. כיצד מומלץ לבצע אותו?
א. מכיוון שלא ניתן לקדם ערים יש לקדם את האזורים בהם ערים נכללותב. החוקרים ממליצים שעיר תעבור תהליך של מיתוג דרך קידום נפרד של מגוון מרכיבה
ג. ערים צריכות לגבש מדיניות מיתוג שתשרת קודם כל את הפוליטיקאים בדרג ארצי כי שם נמצא הכסף
ד. יש להתייחס לעיר כמוצר מסחרי רגיל עד כמה שניתן
שאלה 2: הצורך בRE-GENTRIFICATION מבטא רעיון המדגיש את?
א. מקומות חזקים שנחלשו יקלטו אוכלוסייה חלשה יותר, מחזור החיים של העיר ובעיקר של מרכז העירב. פיתוח בר קיימא נכשל מכיוון שהצלחתו תלויה בעשירים בלבד
ג. עניים תמיד יכולים לעזוב את העיר ולחזור אליה
ד. העיר חייבת לשנות את הסטדרט המחייה שלה בהתאם לאופנות של עשירים.
שאלה 5: האם מקבלי החלטות בשלטון המרכזי עשויים להוות קהל יעד לשיווק מקומי?
א. כן, במטרה שהשלטון המרכזי יקח על עצמו את השיווקב. כן, העלאת מודעות בקרבם עשויה להניב תקציבים
ג. השלטון המרכזי צריך להיות מיודע בלבד מכיוון שכל הרשויות כפופות לשר הפנים
ד. כן, מכיוון שהשלטון המקומי לא רוצה שיתקעו לו מקלות בגלגלים
שאלה 6: ראש המועצה המקומית "ראש ההר" פרסם באתר האינטרנט של המועצה שלושה מותגים (סלוגנים) חדשים לעיר: "עיר העתיד", "עיר הספורט, ו-"עיר האפשרויות הבלתי מוגבלות". לאורך זמן הוא גילה שאף מותג לא זוהה באופן ברור עם המועצה. מדוע ?
א. התושבים הקיימים לא הזדהו עם המותגים השוניםב. ריבוי מסרים גרם לבלבול בקרב הלקוחות
ג. כל הסיבות עשויות להיות נכונות
ד. אף אחד מהמותגים אינו ייחודי או יצירתי
שאלה 35: ראש העיר "היי דרומה" מעוניין ליצור דימוי יוקרתי לעיר. הבעייה היא שאחוז האבטלה הגבוה מהווה מכשול בדרך ליצירת דימוי שכזה. תארו את הבעייה בלשון שיווקית?
א. העיר סובלת מדימוי שלילי ומהיעדר יכולת לגבות את חזון המותג.ב. ראש העיר מעוניין ליצור למעשה מיתוג שלילי לישוב על מנת שהשלטון המרכזי ישים לב לבעיות היישוב
ג. תמהיל השיווק צריך להתמקד בפלח שוק חזק שלא יצטרך להתמודד עם בעיות התעסוקה בישוב
ד. כל שנדרש הוא שיווק אגרסיבי מספיק על מנת שגם התושבים המקומיים יאמינו בו
שאלה 37: במסע הפרסום של העיר גלזגו ישנו שילוב בין שני דימויים שונים. מה הייתה המטרה בשילובם?
א. שימוש הן בגברים והן בנשים בגווני אפור על מנת להדגיש את הרלוונטיות של שני המינים לתעשייהב. שימוש בגווני אפור וצעירים על מנת לגייסם לעבודה במכרות
ג. שימוש בתחבורה ציבורית על מנת להצביע על קדמה והתחדשות
ד. מוטיבים צעירים בגווני אפור. שימור האווירה של העיר בדגש על החזון
שאלה 38: דימוי הוא מושג בסיסי אבל מאוד רלוונטי לתחום המיתוג והשיווק של המקום, מדוע?
א. המושג דימוי הוא מתחום הפסיכולוגיה ושיווק הוא מתחום התקשורת לכן אין בינהם משותףב. דימוי הוא תפיסתי וגם שיווק המותג עוסק בתפיסות ואמונות
ג. דימוי הוא התוצאה של תמהיל השיווק
ד. דימוי המותג הוא החלק האחרון והחשוב ביותר בתהליך המיתוג
שאלה 42: ידוע שהמותג איננו רק מזהה מוצר אלא גם מעצב זהות של צרכנים. האם הדבר רלוונטי גם בשיווק ערים?
א. בוודאי שלא, קודם כל חשובה רמת השירותים קהילתייםב. בהחלט לא, עיר איננה מוצר רגיל היכול לעצב זהות כמו ג'ינס למשל
ג. כן, אבל רק אם השלטון המרכזי תומך במהלך השיווקי
ד. כן, אבל רק אם יש קבלות מאחורי המותג הזוהר וכן, הייתי רוצה לגור ביישוב יוקרתי ולא כזה הממותג באופן שלילי
שאלה 43: תל אביב יוצאת למסע מיתוג חדש. קברניטיה מקפידים להזכיר כל העת שהמהלך נובע דווקא מסיפוק מהמצב ורצון להרחיב את מגוון הלקוחות של העיר ולא כתוצאה מבעייתיות או תחרות עם ערים בסביבה. מדוע קברניטי העיר הרגישו צורך להסביר את עצמם באופן זה?
א. הכרזה שולית וחסרת חשיבות לתלהיכי שיווק ומיתוגב. בעצם ההכרזה הם גורמים למתחרות פוטנציאליות לחשוב פעמיים אם להכנס לתחרות עם ת"א
ג. שמועות על מאבקים בין כוחות שונים בעיר קיבלו ביטוי בתחום רגיש ביותר
ד. חשש שלקוחות יחשבו שהעיר יוצאת לתהליך שיווק בגלל קיומן של מתחרות טובות יותר בתחום השירותים העירוניים
שאלה 44: מהו הקשר בין מהלכי שיווק ומיתוג מקומיים למהלכים פוליטיים?
א. אין קשר, תהליך שיווק מנוהל על ידי בעלי מקצועב. משווקים מקצועיים יזכו בדרך כלל במושב במועצה אם תהליך השיווק יצליח
ג. מהלך שיווקי יוצר למעשה מצע פוליטי לפיתוח המקום, תהליכי מיתוג קצרי טווח מתרחשים גם על מנת לזכות בנקודות זכות פוליטיות
ד. העיתונות המקומית מנסה לקשור בין הדברים על מנת לקבל חלק מתקציבי הפרסום אבל אין מאחורי זה דבר
שאלה 46: ראש המועצה המקומית "ראש ההר" פרסם באתר האינטרנט של המועצה שלושה מותגים (סלוגנים) חדשים לעיר: "עיר העתיד", "עיר הספורט, ו-"עיר האפשרויות הבלתי מוגבלות". לאורך זמן הוא גילה שאף מותג לא זוהה באופן ברור עם המועצה. מדוע?
א. כל הסיבות עשויות להיות נכונותב. אין התאמה בין המציאות בשטח לבין המותגים השונים
ג. התושבים הקיימים לא הזדהו עם המותגים השונים או שאף אחד מהמותגים אינו ייחודי או יצירתי
ד. ריבוי מסרים גרם לבלבול בקרב הלקוחות
שאלה 47: מהו הפרדוקס של שיווק העיר והמקום?
א. עצם ההכרזה על יציאה לתהליך שיווק מיתוג מרמזת על בעיה בדימוי הקייםב. תהליכי מיתוג קצרים ושטחיים נוטים להשיג דווקא תוצאות מרשימות
ג. ככל שהמרחק בין הערים גדול יותר כך ההשקעה בתהליך המיתוג מצטמצמת
ד. ערים קטנות עשויות להחשף לתחרות דווקא מערים גדולות
שאלה 49: איזה מהפעילויות הבאות יתרום לחיזוק הקהילה במסגרת תהליך השיווק העירוני?
א. כל הצרכים הללו תורמות לחיזוק הקהילהב. בניית מתקני פנאי ופיתוח פארקים שימשכו גם אוכלוסייה חדשה
ג. קיום תהליכי שיתוף של תושבים בתהליכי קבלת החלטות ממשלים
ד. שיקום תשתיות ושיפור שירותים וגיוס משאבים לאומיים בעיקר לצורך הרחבת מעגל התעסוקה בעיר
שאלה 51: באיזה אופן קשור התהליך של חיזוק הקהילה לתהליכי שווק ומיתוג עירוניים?
א. התושבים הקיימים בעיר פחות חשובים מאלה שיבואו , לכן יש למשוך קהילות חדשותב. הגדלת משלמי הארנונה בעתיד יועיל לקופת העיריה
ג. תושבים קיימים יוכלו למכור את הנכסים שלהם במחירים גבוהים יותר לאחר שהמותג יצליח
ד. עפ"י תפיסה שיווקית יש צורך לטפח , קודם לקוחות קיימים
שאלה 53: מדוע שיווק המקום התפתח במאה ה-20 בצורה מואצת יותר דווקא בארה"ב ?
א. סוכנויות השיווק הטובות בעולם נמצאות שם והקהל האמריקני מגיב למותגים טוב יותר מאשר הקהל האירופאיב. האופי הקפיטליסטי של המדינה חלחל גם לרשויות המקומיות
ג. ארה"ב שמרנית יותר מאירופה
ד. ארה"ב מנותקת מרוב המסחר העולמי ולכן חייבת להתאמץ יותר
שאלה 58: הצורך ב- RE GENTRIFICATION מבטא רעיון המדגיש את?
א. מחזור החיים של העיר ובעיקר של מרכז העיר ומקומות חזקים שנחלשו יקלטו אוכלוסיה חלשה יותרב. פיתוח בר קיימא נכשל מכיון שהצלחתו תלויה בעשירים בלבד
ג. העיר חייבת לשנות את הסטנדרט המחייה שלה בהתאם לאופנות העשירים
ד. לא ניתן לנתק את חזות העיר מאופי תושביה
שאלה 65: אילו מהתופעות הבאות עיכבה ערים מלהיכנס לתחרות השיווקית כפי שהיא מאופיינת בגלגול השלישי של שיווק המקום?
א. הצורך למצוא נישות ייחודיות בעולם כללי תחרותב. צמצום יעדי השלטון המקומי ע"י השלטון המרכזי
ג. נפילת הגוש הקומוניסטי
ד. התרחבות הגלובליזציה לעולם השלישי והתרחבות השווקים הכלכליים הבין לאומיים
שאלה 67: עיר מונהגת קודם כל ע"י פוליטיקאים מה אמירה זו באה להסביר
א. מדוע ערים אינן יכולות לקיים תהליך שיווק מקיף ויסודיב. מדוע ערים נוטות להתרכז במיתוג מהיר ולא בניהול תהליך שיווק ארוך טווח ומקיף
ג. מדוע קברניטי ערים צריכים לעסוק בריבוד כבישים ושתילת פרחים ולא ביוזמות כלכליות כמו מיתוג
ד. מדוע למנכלים קשה להעביר החלטות עסקיות כמו מיתוג בזירה שהיא פוליטית בעיקרה
שאלה 79: משה לוי העדיף לקנות מרצדס ולא יונדאי בגלל המותג , איזו תופעה מודרנית מתרחשת כאן?
א. מותגים אינם מזוהים רק עם מוצרים אלא גם מעצבים זהות של צרכניםב. המסחר במוצרי צריכה הפך לתחרותי מאוד מהמאה ? 21
ג. התחזקות המותגים אירופאים והיחלשות של מותגים אסיאתיים בגלל מודעות הולכת לשוק האירופאי
ד. לא מודבר בתופעה מדובר בסיבה שירותיים למדי
שאלה 100: מדוע ניתוח SWOT מתאים לניתוח השכבות האורבניות
א. כיוון שיש צורך בניתוח כלפי פנים העיר תוך התחשבות בחוזקות וחלשותב. כיוון שיש צורך בניתוח כלפי חוץ העיר תוך התחשבות בהזדמנויות ואיומים מבחוץ
ג. כיוון שיש צורך בניתוח כלפי חוץ העיר תוך התחשבות בחוזקות וחלשות
ד. כיוון שיש צורך בניתוח כלפי פנים העיר תוך התחשבות בהזדמנויות ואיומים מבחוץ
שאלה 101: מה זה Benchmark
א. הסטנדרט לפיו מודדים ומשווים אובייקטים בעלי מהות וטבע זהים, האוביקטים הם מקומות עם מאפיינים דומיםב. רעיון פילוסופי המניח שהמדע אינו יכול לנבא את כל התשובות לכל השאלות
ג. תהליך של מציאת סיכונים הערכת עוצמתם תעדוף הטיפול בהם על פי העוצמה הגדרה ושיטת הטיפול בהם.
ד. כלי סטטיסטי המבטא באופן יחסי את עלות של שירותים ומוצרים שונים
שאלה 102: מהו מדד יוקר המחיה \ עלות המחיה
א. הסטנדרט לפיו מודדים ומשווים אובייקטים בעלי מהות וטבע זהים, האוביקטים הם מקומות עם מאפיינים דומיםב. תהליך של מציאת סיכונים הערכת עוצמתם תעדוף הטיפול בהם על פי העוצמה הגדרה ושיטת הטיפול בהם.
ג. רעיון פילוסופי המניח שהמדע אינו יכול לנבא את כל התשובות לכל השאלות
ד. כלי סטטיסטי המבטא באופן יחסי את עלות של שירותים ומוצרים שונים
שאלה 103: הנחת איו הוודאות
א. רעיון פילוסופי המניח שהמדע אינו יכול לנבא את כל התשובות לכל השאלותב. הסטנדרט לפיו מודדים ומשווים אובייקטים בעלי מהות וטבע זהים, האוביקטים הם מקומות עם מאפיינים דומים
ג. כלי סטטיסטי המבטא באופן יחסי את עלות של שירותים ומוצרים שונים
ד. תהליך של מציאת סיכונים הערכת עוצמתם תעדוף הטיפול בהם על פי העוצמה הגדרה ושיטת הטיפול בהם.
שאלה 104: מהו ניתוח אסטרטגי
א. כלי סטטיסטי המבטא באופן יחסי את עלות של שירותים ומוצרים שוניםב. תהליך של מציאת סיכונים הערכת עוצמתם תעדוף הטיפול בהם על פי העוצמה הגדרה ושיטת הטיפול בהם.
ג. הסטנדרט לפיו מודדים ומשווים אובייקטים בעלי מהות וטבע זהים, האוביקטים הם מקומות עם מאפיינים דומים
ד. בחינת מאפייני המקום וסביבתו והאינטרקציה בין הסביבה למקום בזמן הווה ובעתיד
שאלה 107: העיר היזמית
א. תהליך של מציאת סיכונים הערכת עוצמתם תעדוף הטיפול בהם על פי העוצמה הגדרה ושיטת הטיפול בהם.ב. סך כל תמהיל השייוק העומד בפני עיר לפני תהליך של מיתוג מיצוב ודימוי.
ג. ביטוי לשינוי בתפקידי העיר ממארחת פסיבית של תפקודים כללים לשחקנית פעילה, תחרותית ואף אגרסיבית בחיפוש אחר פעילות כללית
ד. אף תשובה לא נכונה

