אוסף שאלות ביסודות הפרסום
(47) ניתוח הדימוי של חברת המים המינרלים "בית השואבה" גילה כי הם כמעט ולא מוכרים בקרב הצרכנים הישראלים, וכי הדימויים הנפוצים הקשורים בחברה התייחסו לאיכות מים מעולה מחד, ולפרשיית שחיתות בהן היה מעורב מנכ"ל החברה מאידך. ניתן לומר כי הדימוי של חברת "בית השואבה" הנו:
א. דימוי חזק ומעורבב. דימוי חלש ושלילי
ג. דימוי חזק וחיובי
ד. דימוי חלש ומעורב
(72) פרסום מאסיבי מאפיין מוצרים
א. וותיקים, בעלי נתח שוק גדול, הפועלים בשוק תחרותי ובעלי רמת בידול גבוההב. חדשים, בעלי נתח שוק גדול, הפועלים בשוק תחרותי ובעלי רמת בידול נמוכה
ג. חדשים, בעלי נתח שוק קטן, הפועלים בשוק תחרותי ובעלי רמת בידול נמוכה
ד. וותיקים, בעלי נתח שוק קטן, הפועלים בשוק בעל מידת תחרותיות נמוכה ובעלי רמת בידול גבוהה
(126) שכונה יכולה להוות דוגמא ל-Greenwash כאשר
א. המילה 'ירוק' מופיעה בשם השכונה, והשכונה נבנתה בהתאם לתקני בנייה ירוקהב. המילה 'ירוק' מופיעה בשם השכונה, אך בפועל השכונה לא תואמת את התקנים לבנייה ירוקה
ג. השכונה שוכנת באזור בעל נכסי טבע וריאות ירוקות
ד. הלוגו והסלוגן של השכונה צבועים בירוק
(152) הדור השני של האינטרנט (Web 2.0) כלל את המאפיינים הבאים:
א. תקשורת חד כיוונית, מספר מצומצם של אתרים, תוכן הממוקד בוידאוב. תקשורת דו-כיוונית, מגוון גדול של אתרים, מגוון סוגי תוכן
ג. תקשורת חד כיוונית, מגוון גדול של אתרים, מגוון סוגי תוכן
ד. תקשורת דו-כיוונית, מספר מצומצם של אתרים, תוכן הממוקד בוידאו
(153) מנהלי אתר האינטרנט של האוניברסיטה החליטו להוסיף לאתר כתבות על ,שיקולים בבחירת מסלול לימודים לתואר ראשון', בכדי שגולשים המחפשים מידע בנושא זה ימצאו קודם כל אתר את אתר האוניברסיטה. מהלך זה מהווה דוגמא ל:
א. קידום אורגני במנועי חיפוש (SEO)ב. קידום שאיננו מקוון (off-line)
ג. קידום ממומן במנועי חיפוש Ad-words
ד. קידום מקוון (on-line)
(166) מה היתרון המרכזי לשימוש בביטויי מפתח בעלי זנב ארוך (Long tail)?
א. ביטויי זנב ארוך מבטאים מגוון גדול של אפשרויות חיפושב. ביטויי זנב ארוך מעידים על סיכויי גבוה יותר לעסקה
ג. ביטויי זנב ארוך תואמים את דפוסי החיפוש של הקהל הישראלי
ד. ביטויי זנב ארוך נוטים להיות יקרים יותר מאשר ביטויי ראש
(180) ידוע לנו כי מספר גולשי האינטרנט בסין הנו למעלה מפי שתיים ממספר גולשי האינטרנט בארה"ב. מה ניתן ללמוד מנתון זה? [לא בטוח]
א. השוק הסיני הנו שוק צומח מבחינה טכנולוגיותב. קמפיינים הפונים לשוק הסיני צריכים לעשות שימוש באינטרנט
ג. מעמדה הכלכלי של ארה"ב נמצא בנסיגה ביחס לסין
ד. שיעור הגולשים באינטרנט בסין מתקרב לשיעור גולשי האינטרנט בארה"ב
(192) מה הבעייתיות בהפיכת המרחב הציבורי למרחב צרכני-פרסומי?
א. נוכחות הפרסום פוגעת במידה בה המרחב פומבי, שיווני ונגישב. נוכחות הפרסום במרחב פוגעת ביכולת לנהל שיח רציונלי, עצמאי וחופשי
ג. מרחב ציבורי הכולל פרסומות הנו חלק ממרחב אידאולוגי
ד. מרחב ציבורי הכולל פרסומות הנו חלק מתרבות הצריכה